A Házipénztár program használata közben előfordulhat olyan eset, hogy valamely (egyszeres vagy kettős) könyvelő programba történő feladást követően utólagosan kerül elő néhány rögzítendő pénztárbizonylat, amelyet a program a lezárt időszakba már nem enged rögzíteni. Ilyen esetben a lezárt időszak feloldható, a feloldást követően pedig rögzíthetőek lesznek az utólagosan előkerült pénztárbizonylatok.
A leírt műveletek végrehajtását megelőzően hasznos lehet adatmentést készíteni a feladó és a fogadó programok adatállományából is.
Az utólagosan felvitt pénztárbizonylatokat – természetesen – a fogadó (könyvelő) programban is pótolni kell. A Könyvelő (vagy Egyszeres könyvelő) programban kézzel is rögzíthetőek ezek a tételek vagy (szükség esetén) a feladás megismételhető.
Mindkét esetben megfelelő körültekintéssel kell eljárni: az utólagosan rögzített pénztárbizonylatok dátumától függően előfordulhat, hogy a pénztárbizonylatokat újra kell rendeztetni a szoftverrel, amely művelet a bizonylatszámok megváltozását okozhatja.
Ha azt a lehetőséget választja, hogy újra elindítja az adatátadási folyamatot, akkor pedig arra kell figyelni, hogy a fogadó programból (a duplázódás elkerülése érdekében) előzetesen törölni kell a korábban erre az időszakra feladott bizonylatokat, valamint az adatátadás a szűrőfeltételeknél ki kell kapcsolni a „Korábbi feladott tételek kihagyása” opciót. Azért, hogy a program ne adja fel újra a pénztár egész évi anyagát a Könyvelő (vagy Egyszeres könyvelő) programba, javasoljuk, hogy az időszak megadásával szűkítse a feladandó tételek listáját.
Például: ha a 2023. decemberi időszak anyagának feladása már megtörtént, de utólagosan előkerült egy december 19-ei és egy december 29-ei bizonylat, azt az időszak feloldása után rögzítse a Házipénztár programba, rendezze újra tételeit, a Könyvelő programból törölje az adatátadással érkezett, 2023. december havi bizonylatokat, majd a feladást csak a 2023. december 1. – 2023. december 31-ei időszakra ismételje meg a „Korábbi feladott tételek kihagyása” opció kikapcsolásával.
A Házipénztár programban CTRL + ALT + S billentyűkombinációt nyomva választhatja ki az Adatbázis-karbantartó segédprogramot.
A következő panelen a Következő > gombra történő kattintás után a megjelenő listából kiválaszthatja a Házipénztár programot.
Szintén a Következő > gombra kattintva kiválaszthatja a (javítani kívánt) céget és évet, majd a jobb oldali listából a Házipénztár zárás törlése feliratra történő kattintás után újra a Következő > gombot kellene megnyomnia, amelyet követően a program jelezni fogja, hogy hibátlanul lefutott-e a javítás.
Ez a bejegyzés programunk LIGHT és PLUSZ verziójával rendelkező Ügyfeleink számára is tartalmaz hasznos információkat.
Hasznosnak találta a cikket?
Nagyszerű!
Köszönjük visszajelzését
Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni
Köszönjük visszajelzését
Visszajelzés elküldve
Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani