Ügyfél egyeztetés

Módosítva ekkor Mon, 31 Júl, 2023 ekkor: 9:59 DE

A Kulcs-Könyvelésbe való feladáskor az ügyfelek egyeztetése alapértelmezetten név és cím szerint történik. Előfordulhat az az eset, hogy az ügyfelek címeit módosítani kellett a számlázó programban, így adatátadás során nem egyezik meg a számlázóban és a könyvelésben az ügyfél címe. Ennek az a következménye, hogy az adatátadó minden ilyen ügyfélre rákérdez, mivel nincs teljes egyezőség a címben.


Az Adatátadó rendszerben ennek kiküszöbölésére bevezettük, hogy  az ügyfelek egyeztetésének módja kiválasztható legyen, azaz csak név alapján, vagy név és cím alapján történjen. Amennyiben beállítja, hogy név szerint történjen, akkor az eltérő címadatok miatt nem válik szükségessé az ügyfelek egyesével történő kiválasztása az adatátadás során, hanem már a név szerinti egyezőség alapján rátalál a könyvelésben lévő ügyfélre.



Adószám szerinti egyeztetés esetén az adószámnak csak az első 8 karaktere kerül egyeztetésre a feladó és a fogadó rendszerek között. Így elkerülhető lesz, hogy az adószám formátumának különbözősége miatt esetlegesen az adatátadó nem találja meg az adott adószámot a Könyvelő programban és ezért helyettesítő adatot kér, vagy új Ügyfél létrehozását kéri. Az első 8 karakter minden kétséget kizáróan azonosítja az Ügyfeleket, így az egyeztetés gyorsabb és gördülékenyebb lesz.

Hasznosnak találta a cikket?

Nagyszerű!

Köszönjük visszajelzését

Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni

Köszönjük visszajelzését

Tudassa velünk hogyan javíthatnák ezen a cikken!

Válasszon ki legalább egy okot
CAPTCHA hitelesítés szükséges.

Visszajelzés elküldve

Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani