Ha valamely Kulcs-Soft szoftver indításakor adatbázis-kapcsolati hibára utaló hibaüzenetet ad a szoftver, elsőként az SQL szerver állapotát célszerű ellenőrizni. Ha azt tapasztalja, hogy az SQL szerver leállt, próbálja meg újraindítani.
A használt programoktól függően többféle SQL szerver is lehet a számítógépen. A Kiszolgáló Karbantartó segédprogram segítségével lehet ellenőrizni, hogy az adatbázis melyik kiszolgálóhoz kapcsolódik. A segédprogramot az alábbi helyről lehet elindítani: C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Kulcs-Soft\Karbantartás
Indítás után lehetőség van kiválasztani a programot, majd a következő ablakban tekinthető meg a programhoz beállított jelenlegi kiszolgáló.
1. Kiszolgáló karbantartó segédprogram
2. Válassza ki a kezelni kívánt programot
3. Jelenleg beállított kiszolgáló megtekintése
Miután megtekintettük, hogy melyik kiszolgálóhoz csatlakozik az adatbázis, elindíthatjuk a Szolgáltatásokat, ahol az SQL szervert újra lehet indítani. A Vezérlőpult\Minden vezérlőpultelem\Windows-eszközök\Szolgáltatások menüpont megnyitása után keressük meg az SQL Server-t. A szolgáltatás megnyitása után megjelenő tulajdonságok ablakban tudjuk szabályozni az SQL Server működését.
Indítást követően próbálja meg elindítani a Kulcs-Soft programot, ha a hibaüzenet már nem jelentkezik, célszerű lehet adatmentést készíteni a szerverben tárolt adatokról, ha korábban még nem készült naprakész adatmentés. Hibaüzenetet adó SQL szerverből adatmentés sem készíthető.
Hasznosnak találta a cikket?
Nagyszerű!
Köszönjük visszajelzését
Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni
Köszönjük visszajelzését
Visszajelzés elküldve
Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani