A kintlévőség-lista pontos lekérdezhetősége érdekében célszerű kipontozással megjelölnünk, hogy melyik kiegyenlítés melyik számlához tartozik.
Teljes kipontozás esetén a vevő-szállító analitikán, a számla sorában megjelenik a kiegyenlítés dátuma, ekkor a számlát kiegyenlítettnek tekinthetjük, a kintlévőségek között nem fog megjelenni.
Részleges kiegyenlítés esetén a kiegyenlítés dátuma egészen addig üres marad, amíg le nem könyveljük a hiányzó kiegyenlítéseket vagy árfolyam-különbözeteket. Ekkor számláink még megjelennek a kintlévőségek között.
Olyan eset is előfordulhat, hogy a kipontozásokat el kellett távolítanunk valamely számlánkról. Ekkor ez a számla – az újbóli kipontozásig – megjelenik a kintlévőség-listában. Ha a könyvelt kiegyenlítések és árfolyam-differencia tételek összege megegyezik a számla bruttó összegével, végösszegben 0 Ft-os kintlévőség jelenik meg a listán.
Kipontozásainkat aszerint is ellenőrizhetjük, hogy tételeink milyen sorrendben jelennek meg a vevő-szállító analitikán. A vevő / szállító naplóban könyvelt tételek minden esetben félkövér betűtípussal jelennek meg a listán, a hozzájuk pontozott tételek a számla alatt, a számlához tartozó, de még ki nem pontozott kiegyenlítések a számla felett helyezkednek el. Az árfolyam-differencia tételeket mindig pontozzuk az eredeti számlához!
Múltbeli kintlévőség-lista lekérdezése esetén felmerülhet a kérdés, hogy a kiegyenlítés miért nem jelenik meg az analitikán? Ilyenkor a számla kintlévőséget mutathat, annak ellenére, hogy az utalás már megtörtént. Ilyen esetben oda kell figyelnünk arra, hogy a kintlévőségek lekérdezésekor olyan (esetleg jövőbeli) dátumot állítsunk be, amely a kiegyenlítés dátumát is magában foglalja. Adatrögzítési hibára is gondolhatunk, ha pl. a kiegyenlítés dátumát véletlenül félreütöttük.
Hasznosnak találta a cikket?
Nagyszerű!
Köszönjük visszajelzését
Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni
Köszönjük visszajelzését
Visszajelzés elküldve
Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani