Verziótájékoztató, 2019. december – Egyszeres könyvelő program

Módosítva ekkor Fri, 21 Okt, 2022 ekkor: 1:33 DU


Megjelenés: 2019. december 12.



1965-ös bevallás 07/08-as lap automatikus kitöltése a programmal 


Az Egyszeres programban elérhető a funkció amivel a 1965-ös bevallás 07/08-as lapját is automatikusan kitölti a program.


A működéshez szükséges, hogy hozzunk létre mind az értékesítésre mind a beszerzésre külön áfa-kulcsot, melyekre azokat a termékeket, szolgáltatásokat rögzítjük a jövőben melyeket a 07-es és 08-as lapon szerepeltetni kell.



Fontos, hogy amennyiben nem csak mezőgazdasági, hanem vas- és acél termékeink is vannak, amit részletezni kell, akkor azokra is külön hozzunk létre áfakulcsokat.


A további beállításokat a Karbantartás/Beállítások/65A bevallás 07-08 lap menüpontban kell elvégezni. Itt tudjuk kiválasztani azokat az áfakulcsokat amelyek használata esetén szeretnénk megadni a VTSZ és súly adatokat, illetve szerepeltetni szeretnénk majd a bevallás 07-es, 08-as lapján.


Ha a beállításokat elvégeztük, akkor a Könyvelés ablakban  ha ilyen beállított áfakulcsot használunk akkor a VTSZ és a súly adatok mezője aktív lesz. A rögzített VTSZ és súly adatok, melyeket a 65-ös bevallásban szerepeltetni kell, automatikusan kitöltésre kerülnek a 65-ös bevallás elkészítésekor, valamint listázható a Kimutatások/65A 07/08 egyeztető lista menüpontban.



Fontos:


- csak azon tételek jelennek meg a bevallásban és a listán, melyek áfáját lezártuk


- amennyiben az ügyfélhez nincs adószám rögzítve, akkor a tételek nem jelennek meg a bevallásban és a listán.


A működésről, listázásról bővebben az alábbi tudásbázis bejegyzésben olvashat.



Közös költségek automatikus könyvelése 


A funkció segít a Társasházak könyvelése esetén, amivel gyorsan és egyszerűen rögzíthetjük a társasházban lakók közös költségeinek összegét a programban.


A könyvelés megkezdése előtt rögzíteni kell a programban a társasházban lakók közös költségeinek összegét. Ezt a Törzsek/Ügyfelek menüpontban az Új Ügyfél felvitele ablakban tehetjük meg. Tegyünk pipát a Tulajdonos opció mellé, valamint töltsük ki a közös költség összegét. Az automatikus könyvelésnél ennek az összegnek megfelelően jönnek létre a közös költség előírások. 



Amennyiben a Tulajdonos opció ki van pipálva, viszont az összegnél nulla szerepel, akkor ezen ügyfélre az automatikus könyvelés elindításával nem hozunk létre könyvelési tételt.


A közös költség automatikus könyvelését a Könyvelés/Közös költség létrehozása menüpontban indíthatjuk el.



Az itt megjelenő ablakban ki kell tölteni a könyveléshez szükséges hiányzó adatokat. Ezeket az adatokat első könyveléskor kell megadni, azt követően mentésre kerülnek. Az OK gomb megnyomásával a közös költség előírások könyvelésre kerülnek a kiválasztott hónapra vonatkozóan.



A működésről, listázásról bővebben az alábbi tudásbázis bejegyzésben olvashat.

Hasznosnak találta a cikket?

Nagyszerű!

Köszönjük visszajelzését

Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni

Köszönjük visszajelzését

Tudassa velünk hogyan javíthatnák ezen a cikken!

Válasszon ki legalább egy okot
CAPTCHA hitelesítés szükséges.

Visszajelzés elküldve

Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani