Adatátadás Házipénztár programból Könyvelő programba

Módosítva ekkor Thu, 15 Jún, 2023 ekkor: 12:38 DU

Házipénztár programunkban rögzített adatainkat egyszerűen feladhatjuk könyvelésünkbe. 



Pénztárbizonylataink rögzítése előtt célszerű megadni az adatátadáshoz kapcsolódó beállításokat. 



Az adatátadás az időszak lezárása után indítható, a Karbantartás / Adatátadó rendszer futtatása menüpont használatával.



Első lépésként válasszuk a Kulcs-Házi felad Kulcs-Könyvelésnek opciót, majd kattintsunk a Tovább » gombra.




A következő képernyőn adjuk meg, hogy a Házipénztár mely cégéből, mely évéből szeretnénk feladni adatainkat, utána ismét nyomjunk Tovább » gombot.




A céladatok kitöltése oldalon adjuk meg, hogy a könyvelés mely cégébe, mely évébe szeretnénk feladni az adatokat. Itt is kattintsunk a Tovább » gombra.




A következő oldalon adhatjuk meg azokat a szűrőfeltételeket, amelyeknek meg kell felelniük a feladni kívánt tételeknek. Pénztáranként, a bizonylat keltezési dátuma szerint, a bizonylat sorszámára és/vagy a bizonylat mozgásnemére is szűrhetünk. Az alapértelmezett beállítások szerint a korábban feladott tételek kihagyásra kerülnek, de ezt felülbírálhatjuk a Korábbi feladott tételek opció kikapcsolásával. Ha tételesen szeretnénk feladni adatainkat a Könyvelő programba, kapcsoljuk be a Tételenként külön bizonylat opciót.




Ha pénztárbizonylatainkat a szükséges áfa-kulcs és áfa-ellenszámla kiválasztása NÉLKÜL állítottuk ki, de a könyvelés felé mégis áfásan szeretnénk feladni tételeinket, aktiváljuk a Kitöltetlen áfa-adatok esetén is kérdezzen rá opciót az Adatátadó rendszerben.




A tételek ellenőrzését a Tételek ellenőrzése ikonnal, vagy <F9> funkcióbillentyűvel indíthatjuk. Az adatok átadása a Tételek feladása ikonnal, vagy az <F10> funkcióbillentyűvel indítható.




Ha a feladó és a fogadó szoftvereket (pl. eltérő telephelyeken) különböző számítógépeken tárolt adatbázisokkal használjuk fájlosan adhatjuk fel adatainkat. Helyes adatátadási beállítások esetén a program nem jelez hibát az adatátadás folyamán, esetleg figyelmeztető üzeneteket küldhet a nem egyértelmű adatokkal kapcsolatosan.



Gyakori hibaüzenet:


Nincs adat a feladáshoz!


  • Megoldási javaslat 1: ez a figyelmeztetés jelentkezhet, ha az adatátadás indítása előtt nem zártuk le az időszakot a Házipénztár programban. Zárjuk le a feladni kívánt időszakot, majd kíséreljük meg újra feladni az adatainkat.
  • Megoldási javaslat 2: ez a figyelmeztetés jelentkezhet abban az esetben is, ha a kiválasztott időszak adatai korábban már fel lettek adva a könyvelésbe. A korábbi tételek kihagyása opció az Adatátadó rendszer 4. képernyőjén, a szűrőfeltételeknél kapcsolható ki, ezt követően ismételhető meg az adatátadás. Ha ezt a lehetőséget választjuk, a duplikált átadás elkerülése érdekében, a korábban feladott tételeket előzetesen célszerű törölni a könyvelésből.




Hasznosnak találta a cikket?

Nagyszerű!

Köszönjük visszajelzését

Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni

Köszönjük visszajelzését

Tudassa velünk hogyan javíthatnák ezen a cikken!

Válasszon ki legalább egy okot
CAPTCHA hitelesítés szükséges.

Visszajelzés elküldve

Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani