Verziótájékoztató, 2022. április – Kulcs-Könyvelés

Módosítva ekkor Wed, 20 Dec, 2023 ekkor: 4:20 DU

Megjelenés: 2022. április 26.

Főkönyvi szám megnevezésének megjelenítése az Excel formátumba lekérdezett Kartonlistán is


Ügyfeleink kérésére a kartonlista Excel formátumba történő lekérdezése új oszlopokkal bővült, így megjelenítésre kerül a Főkönyvi szám megnevezése is a listán:



Új funkció! – Adatlefúrás – Új kényelmi funkció a Könyvelő programban

Könyvelő programunk egy új kényelmi funkcióval bővült, melynek segítségével egyszerűbb, gyorsabb a könyvelt tételek ellenőrzése és módosítása.

Az Adatlefúrás lényege, hogy az egyes Főkönyvi kivonat sorok részleteit, azaz a kartonokat és könyvelt adatokat, közvetlenül a listáról megnyitva tudjuk megtekinteni, ellenőrizni és módosítani.

A főkönyvi kivonat egyes soraiból megnyitható az adott főkönyvi szám kartonja. Az adott kartonból megnyitható a számla/könyvelési bizonylat könyvelési ablaka, ahol, amennyiben szükséges, elvégezhető a módosítás.


Főkönyvi kivonat —–> Könyvelési karton —–> Módosítás könyvelési ablak


Adatlefúrás


Az Adatlefútás funkció részletes leírását ide kattintva tekintheti meg.


Új funkció! – Társasági adóbevallás (2129-es nyomtatvány) elkészítése a Kulcs-Könyvelő szoftver segítségével

A Könyvelő program április verziójában elérhetővé vált a Társasági adóbevallás (2129-es nyomtatvány) automatikusan elkészítésének lehetősége. A funkció a Kulcs-Könyvelés Plusz programverzióban érhető el.

Az Adatszolgáltatás/Társasági adóbevallás menüpontra kattintva nyitható meg a bevallás töltéséhez szükséges felület.

A felületen lehetőség van adatok töltésére manuálisan, de akár főkönyvi szám kiválasztásával is, illetve a mérleghez és eredménykimutatáshoz kapcsolódó lapok esetén a mezők a program beállítási alapján automatikusan töltésre kerülnek.


Társasági adóbevallás


A Társasági adóbevallás (2129-es nyomtatvány) automatikus töltéséről, a funkció használatáról ide kattintva olvashat részletesebben.


Kiegészítő melléklet modul – A fedlap szövegezése automatikusan alkalmazkodik a kiválasztott mérleg és eredménykimutatás változathoz

A kiegészítő melléklet fedlapján megjelenő szövegezés automatikusan alkalmazkodik a kiválasztott mérleg és eredménykimutatás változathoz.

A fentiek alapján például az egyszerűsített beszámoló esetén a Kiegészítő melléklet fedlapján az alábbi megnevezés szerepel:


Kiegészítő melléklet -  fedlap


Excel lekérdezési lehetőség Microsoft Office nélkül

A Könyvelő program áprilisi verziójában az Excel listák lekérdezhetők abban az esetben is, ha a számítógépre nem került Excel kezelő szoftver telepítésre, vagy a telepített Excel kezelő szoftver nem Microsoft Office termék. Az Excel listák megfelelő formázása továbbra is Microsoft Office termék esetén garantált, de megnyitásuk bármilyen Excel kezelő szoftverrel lehetséges.

A Beállítások/Alapbeállítások/Cégfüggő beállítások/Listák beállításai menüpontban kiválasztható, hogy az Excel formátuma .xlsx vagy pedig .xls legyen. Ezen menüpontban harmadik opcióként kiválasztható az is, hogy „Nincs telepített Excel kezelő szoftver” a számítógépen, mely esetben a program, az Excel elkészítését követően, nem tesz kísérletet a fájl megnyitására.


Listák beállításai - Kulcs-Könyvelés


A Könyvelt adatok ellenőrzése menüpontban érkezett hibaüzenet elhárításra került

A Könyvelt adatok ellenőrzése menüpontra kattintva azon Ügyfeleink, akik a programot valamely Könyvelő csomag felületéről indították el, nem pedig a Könyvelő program egyedi parancsikonjáról, hibaüzenetet tapasztaltak és a funkciót nem tudták megnyitni a szoftver korábbi verziójában.

A hibaüzenet elhárításra került. A Könyvelő program áprilisi verziójának telepítését követően a Könyvelt adatok ellenőrzése a program fenti indítási módjában is gond nélkül megnyitható.


NAV Online Számlaimporter modul – Esedékesség hiányában a fizetési mód összerendelés már nem mentődik el többszörösen

Ügyfeleink jelzése alapján bizonyos fizetési mód összerendelések többször is elmentésre kerültek, abban az esetben, ha a NAV Online Számlaimporter felületén az Online Számla rendszeréből kapott adatok közül hiányzott a bizonylatok esedékessége. A fizetési mód összerendelések duplikációja akadályozta az összerendelés érvényesülését, így a probléma az április verzióval elhárításra került. A verzió telepítését követően lekérdezett és könyvelt adatok esetén a fizetési mód duplikáció már nem fog megtörténni.


A korábban többszörösen létrejött összerendeléseket manuálisan szükséges törölni a Beállítások/NAV online számlaimport/Fizetési mód összerendelések menüpontból úgy, hogy a végén csak minden használni kívánt összerendelésből egy maradjon:


Fizetési mód összrendelések

Hasznosnak találta a cikket?

Nagyszerű!

Köszönjük visszajelzését

Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni

Köszönjük visszajelzését

Tudassa velünk hogyan javíthatnák ezen a cikken!

Válasszon ki legalább egy okot
CAPTCHA hitelesítés szükséges.

Visszajelzés elküldve

Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani