Ügyfélegyesítés – Könyvelő program

Módosítva ekkor Wed, 6 Dec, 2023 ekkor: 12:58 DU

A programfunkció ügyfeltörzsünk karbantartásában lehet segítségünkre, olyan esetekben, ha valamely partnerünk egynél többször szerepel a rendszerben. A funkció a Könyvelő szoftver Standard és Plusz verziójában érhető el. 



Az adatátadási vagy adatrögzítési folyamatok során előfordulhat, hogy partnereink duplán vagy triplán szerepelnek a törzsben. Ez a jelenség akkor okozhat problémát, ha a vevő és/vagy a szállító analitikán látszik, hogy egy ügyfél bizonylatai (számlái és/vagy kiegyenlítései) több blokkban listázódnak. Ha adott számla és a hozzá tartozó kiegyenlítés nem egy partnerre, hanem (bár a partner neve helyesnek tűnik, de) két különböző ügyfélre lett könyvelve. Ilyen esetben a folyószámla rendezése közben nehézségbe ütközhetünk, mert a programfunkció működése különösen érzékeny arra, hogy az azonos partnerre rögzített számlákat és kiegyenlítéseket lehet összepontozni általa.



Az Ügyfélegyesítés funkció segítségével a véletlenül többszörösen felrögzített ügyfeleket vonhatjuk össze, minden adatukkal együtt. A gyakorlatban jellemzően a következő három esetben lehet erre szükségünk:


»ha ugyanazt az ügyfelet ugyanazzal a névvel kétszer rögzítettük, vagy
»ha ugyanazt az ügyfelet kicsit eltérő néven (rövidítés, vagy elütés miatt) kétszer rögzítettük, esetleg az ügyfél nevébe szükségtelen szóköz vagy írásjel került,
»előfordulhat továbbá, hogy adatátadás vagy a pénzügyi év zárása / nyitása közben esetleg újra létrehoztuk az ügyfelet.



Mindhárom esetben ezt a menüpontot használhatjuk: az ügyféltörzsben kattintsunk egyszer az összevonni (és egyben törölni) kívánt ügyfélre.




Válasszuk az Ügyfél / Ügyfélegyesítés menüpontját vagy nyomjuk meg a CTRL + E billentyűkombinációt.




A bal oldalon láthatjuk a törölni kívánt ügyfelet, jobb oldalon kiválaszthatjuk, hogy mely ügyfélre kerüljenek át az adatai. A hasonlóság érzékenysége csúszka segítségével a program segít megtalálni a hasonló ügyfélneveket, így gyorsabban megtalálhatjuk kívánt ügyfelet, mint szimpla gyorskereséssel.



A jobb oldalon, a néven kívül bármilyen adatot megváltoztathatunk. A képernyő közepén található gombok segítségével hozhatjuk át a baloldali ügyfél adatait. A legalsó gomb (CTRL + A) minden adatot áthoz a baloldalról, de csak akkor, ha a jobb oldalon az adott adat nincs kitöltve.



Az OK gomb lenyomásával hagyhatjuk jóvá az adatok módosítását. Ekkor a baloldalon található ügyfél kitörlődik a nyilvántartásból és az összes adata (számlák, kiegyenlítések, kipontozások) átkerülnek a jobb oldali ügyfél neve alá.




Az ügyfélegyesítés programfunkció futtatása utáni vevő-szállító analitikát ide kattintva tekintheti meg, a bizonylatok már egy partneren szerepelnek, így a folyószámla-rendezés menüpont által összepontozhatóak lesznek.

A következő paraméterezhető menüpont:


Egyenlegközlő – Sablonok » 

Hasznosnak találta a cikket?

Nagyszerű!

Köszönjük visszajelzését

Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni

Köszönjük visszajelzését

Tudassa velünk hogyan javíthatnák ezen a cikken!

Válasszon ki legalább egy okot
CAPTCHA hitelesítés szükséges.

Visszajelzés elküldve

Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani