Ügyfelek fogadása az Adatátadó rendszeren keresztül – Könyvelő program

Módosítva ekkor Tue, 15 Aug, 2023 ekkor: 9:44 DE

Partnertörzsünk segítségével vevőink és szállítóink adatait tarthatjuk nyilván. Ügyféltörzsünket nem csak a beállítások között és könyvelés közben bővíthetjük, a szoftver lehetőséget biztosít arra is, hogy partnereinket az Adatátadó rendszer segítségével is fogadhassuk.



Minden olyan partnert, akinek nevére bizonylatot állítottunk ki, (legyen ez akár pénztárbizonylat, számla, előlegszámla stb.) automatikusan átkerülhet a könyvelésbe, a bizonylatok feladásával egy időben.



Adatátadáskor három eset lehetséges, attól függően, hogy a bizonylaton rögzített partner rögzítve lett-e a könyvelés törzsében:


»a partner nem szerepel a könyvelés ügyféltörzsében,
»a partner pontos adatokkal megtalálható a könyvelés ügyféltörzsében,
»a partner rögzítve lett a könyvelés partnertörzsében, de adatai nem pontosak.



Ha a feladni kíávnt bizonylaton szereplő partner még nem szerepel a könyvelés ügyféltörzsében, a partnert átadhatjuk automatikusan, vagy kézileg is rögzíthetjük. Ha az automatikus átadás mellett döntünk, az adatátadás folyamán megjelenő párbeszédablakon keresztül rögzíthetjük új ügyfelünk, a Tétel létrehozása a célállományban ikonra kattintva, vagy az [Insert] billentyű használatával.




Amikor olyan partner bizonylatát adjuk át a könyvelésnek, akinek adatai a feladó és a fogadó programban megegyeznek (név, cím stb.), az Adatátadó rendszer automatikusan felismeri, hogy a bizonylat az adott ügyfélhez tartozik, így automatikusan rögzíti a kapcsolódó tételeket, nem kérdez rá a helyettesítő adatra.



Olyan eset is előfordulhat, hogy a feladó programban (számlázásban, házipénztárban stb.) és a fogadó programban (könyvelésben) csak néhány karakter eltérés van a bizonylaton feltüntetett ügyfél nevében, címében vagy egyéb adataiban. Ilyen esetben a helyettesítő adat listát lenyitva tudjuk kiválasztani, hogy mely partneren történjen az adatok könyvelése.



Ha kézileg vittük fel a partnert a könyvelésben, a kiválasztás előtt használjuk a Frissítés ikont, vagy az <F5> funkcióbillentyűt.



Olyan partner nem adható át a könyvelésbe, akinek nevén nincs bizonylat a feladni kívánt időszakban, őket kézi rögzítéssel vihetjük fel a könyvelésbe. A teljes partnertörzs átadására – ugyanezen okokból – nincs lehetőség.

Az ügyfélkezelés következő lépése:


Ügyfél törlése »





Hasznosnak találta a cikket?

Nagyszerű!

Köszönjük visszajelzését

Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni

Köszönjük visszajelzését

Tudassa velünk hogyan javíthatnák ezen a cikken!

Válasszon ki legalább egy okot
CAPTCHA hitelesítés szükséges.

Visszajelzés elküldve

Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani