Verziótájékoztató, 2024. március – Egyszeres program

Módosítva ekkor Wed, 3 Júl, 2024 ekkor: 2:23 DU

Megjelenés: 2024. március 05. 


Magánszemély és Technikai ügyfél jelölő az Ügyféladatlap Áfaalany mezőjében

Az Ügyféladatok részletes paraméterezése a közelgő eÁfa rendszer miatt szükséges, így az Ügyfél adatlapján az Áfaalany mezőben már a Belföldi Áfaalany és Nem Belföldi Áfaalany opció mellett, a Magánszemély és a Technikai Ügyfél paraméter is kiválasztható. A beállítás a jövőbeli eÁfa felhasználók esetén kiemelten fontos, mivel a magánszemélyek és a technikai ügyfelek adatait csak abban az esetben nem fogja továbbítani a szoftver az eÁfa rendszer felé, amennyiben az Áfaalany beállítás megfelelő.

A Magánszemély paraméter beállítására tömegesen is van lehetőség az Ügyfelek karbantartása menüpont Ügyfél/Magánszemélyek keresése opcióra kattintva. Ebben a menüpontban megpróbálja megkeresni azokat az Ügyfeleket a szoftver, melyek Magánszemélyek (nincs adószámuk), majd egy listát ad ezekről az Ügyfelekről és kiválasztható, hogy melyek esetében szeretnénk a Magánszemély beállítást alkalmazni. Magánszemélyek tömeges rögzítését követően (pl.: adatátadáskor létrehozott Ügyfelek) javasolt a funkció lefuttatása a későbbiekben is.

NAV kompatibilis cím használata

Az Ügyfelek cím adatait megbontott formátumban kell felküldeni az eÁfa rendszerbe, így az Egyszeres szoftverben szereplő cím mező megbontása szükséges. Azon Ügyfeleinknek, akik a jövőben szeretnék az eÁfa rendszeren keresztül beadni az Áfa bevallásukat a Karbantartás/Beállítások/Cégfüggő beállítások/Egyéb menüpontban be kell jelölniük a cím megbontásához a „NAV kompatibilis cím használata” opciót. A funkció bejelölését megelőzően javasolt az Ügyféltörzsben kitörölni azon Ügyfeleket, melyekkel már nem áll kapcsolatban a Könyvelt cég , valamint Ügyfélegyesítéssel javasolt összevonni a többszörösen felvitt Ügyfeleket is.

A funkció bejelölését követően az Ügyfelek cím adatainak szétbontását el kell végezni. Ebben segít a cím felbontás funkció, mely automatikusan lefut az Ügyféltörzs megnyitásakor. Az automatikus cím felbontással a szoftver a cím mezőben szereplő értékeket megpróbálja megfeleltetni az alábbi felbontásnak:

  • irányítószám
  • település
  • közterület
  • közterület jellege
  • házszám
  • épület
  • lépcsőház
  • emelt
  • ajtó

Ha a cím felbontás nem jár sikerrel, akkor az adott Ügyfél piros háttérszínnel jelenik meg az alábbi képernyőn:

Dupla kattintással az Ügyfél adatai megnyithatók és a cím manuális javítására is lehetőség nyílik a felületen. A Jóváhagyással elmenthető az elvégzett módosítás, vagy amennyiben nem szükséges módosítani, úgy módosítás nélkül is jóváhagyhatók az adatok. A felületen az Áfaalany beállításra is lehetőség nyílik, így amennyiben hibásnak jelöl a rendszer egy olyan Ügyfelet, melynek nincs címe (pl.: készpénzes vevő), akkor csak az Áfaalany opciót kell jól beállítani és jóváhagyással menteni a módosítást.

A Magánszemélyek keresése funkció a  ikonra kattintva válik elérhetővé, így ezen a felületen is lehetőség van az Áfaalany mezőbe tömeges beállítani a Magánszemély opciót.

A cím felbontással nem helyesen szétbontott címeket a Módosítások véglegesítése ikonra kattintva lehet tömegesen jóváhagyni. Amennyiben a tömeges jóváhagyás megtörténik, akkor a címek javítására már csak az Ügyféltörzsben nyílik lehetőség.

Ügyfél import – Módosult az import állomány

Az Ügyfél import állományának struktúrája az alábbiakkal bővült.

Az Áfaalany mezőben az alábbi jelölők alkalmazhatók (csak a számok):

  • 0 – Nem belföldi áfaalany
  • 1 – Belföldi áfaalany
  • 2 – Magánszemély
  • 3 – Technikai Ügyfél

Hasznosnak találta a cikket?

Nagyszerű!

Köszönjük visszajelzését

Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni

Köszönjük visszajelzését

Tudassa velünk hogyan javíthatnák ezen a cikken!

Válasszon ki legalább egy okot
CAPTCHA hitelesítés szükséges.

Visszajelzés elküldve

Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani