Verziótájékoztató, 2022. április – Egyszeres könyvelő program

Módosítva ekkor Fri, 21 Okt, 2022 ekkor: 11:38 DE


Megjelenés: 2022. április 26.



Kiválasztott adatbázisok frissítése 


Az új adminisztrációs felület hatékony segítséget nyújt az adatbázisok frissítésében.


A frissíteni kívánt adatbázisok tetszőlegesen sorba rendezhetők, csoportosíthatók a Karbantartás/Kiválasztott adatbázisok frissítése menüpontban. Az oszlopfejlécre kattintva lehet felhúzni a csoportosítási feltételként használni kívánt oszlopot a „Húzza ide azt az oszlopfejlécet, amely szerint csoportosítani kíván” mezőbe. Így például, ha csak egy meghatározott év frissítését szeretnénk megtenni minden cég esetében (pl.: 2022), úgy a felületen megjelenő táblázatban az Év oszlopot kell a csoportosításhoz a fejlécére kattintva a képernyő tetejére húznunk.



Alapértelmezetten minden adatbázist frissítésre jelöl a program, ez inverz kijelöléssel fordítható meg. A kijelöléshez kapcsolódó funkciók jobb egérgomb hatására megjelenő menüsorban válnak elérhetővé, vagy az alábbi billentyű kombinációk használatával:

  • Ctrl+T : Teljes kijelölés, minden adatbázis kijelölése
  • Ctrl+I : Inverz kijelölés, kijelölés megfordítása
  • Ctrl+A : Kiválasztott csoportba tartozó adatbázisok kijelölése (csoportosítás esetén használható)
  • Ctrl+F : Kiválasztott csoport inverz kijelölése, csoport kijelölés megfordítása (csoportosítás esetén használható)




Új funkció! – Ügyfélegyesítés lehetősége a Kulcs-Egyszeresben 


Az adatok rögzítése vagy importálása során előfordulhat, hogy ugyanazon Ügyfél többször is létrehozásra kerül a programban. A duplikált Ügyfelek összevonására szolgál az Egyszeres program áprilisi verziójától elérhető új Ügyfélegyesítés funkció.


Az Ügyfélegyesítés funkció egy NEM visszavonható művelet, így a funkció futtatását fokozott figyelemmel kell elvégezni.


Ügyfélegyesítésre az Ügyfelek listájában van lehetőség. Az összevonni (és egyben törölni) kívánt Ügyfél sorát egy kattintással ki kell jelölni, majd az Ügyfél/Ügyfélegyesítés (Ctrl+E) menüpontra kattintva lehet elindítani az összevonást.



A megjelenő felület bal oldalán látható a törölni kívánt partner, jobb oldalon pedig kiválasztható, hogy mely ügyfélre kerüljenek át az adatai. A képernyő közepén található gombok segítségével a baloldali ügyfél adatok átmozgathatók a jobb oldali rubrikákba, de a jobb oldali szekcióban – az ügyfélnéven kívül – minden adat manuálisan is módosítható.


Az OK gomb lenyomásával hagyhatjuk jóvá az adatok módosítását, melynek hatására a baloldalon található ügyfél kitörlődik a nyilvántartásból és az összes adata (bizonylatok, ki nem fizetett bizonylatok) átkerülnek a jobb oldali ügyfél neve alá.



Excel lekérdezési lehetőség Microsoft Office nélkül 


Az Egyszeres program áprilisi verziójában az Excel listák lekérdezhetők abban az esetben is, ha a számítógépre nem került Excel kezelő szoftver telepítésre, vagy a telepített Excel kezelő szoftver nem Microsoft Office termék. Az Excel listák megfelelő formázása továbbra is Microsoft Office termék esetén garantált, de megnyitásuk bármilyen Excel kezelő szoftverrel lehetséges.


Karbantartás/Beállítások/Cégfüggő beállítások/Listák beállításai menüpontban kiválasztható, hogy az Excel formátuma .xlsx vagy pedig .xls legyen. Ezen menüpontban harmadik opcióként kiválasztható az is, hogy „Nincs telepített Excel kezelő szoftver” a számítógépen, mely esetben a program, az Excel elkészítését követően, nem tesz kísérletet a fájl megnyitására.



Hasznosnak találta a cikket?

Nagyszerű!

Köszönjük visszajelzését

Sajnáljuk, hogy nem tudtunk segíteni

Köszönjük visszajelzését

Tudassa velünk hogyan javíthatnák ezen a cikken!

Válasszon ki legalább egy okot
CAPTCHA hitelesítés szükséges.

Visszajelzés elküldve

Köszönjük közreműködését és megpróbljuk a cikket kijavítani